onsdag 1 juni 2011

Långhelg

Idag fyller fru Johansson 29 år för trettonde gången och jag hann därför bara en snabbsväng ut till paradiset.
Min plan var att se vad snickarna haft för sig under dagen och ta ett par snabba kort till bloggen.
Väl där så mötte jag ett par som tydligen följer bloggen och nu hade vägarna förbi för att titta till bygget.
Roligt med sällskap när man tittar till arbetet och samtidigt få sig en pratstund med trevliga människor.
I morgon åker den nyss fyllda tjugonioåringen i sällskap med dottern till sina föräldrar i Sollentuna, så då hoppas jag kunna vara där ute hela långhelgen för att måla brädfodring som snickarna kommer att behöva under nästa vecka.
Konstigt det där med ålder förresten.
När jag och frugan träffades på tidigt nittonhundranittiotal så var vi precis lika gamla.
Själv så har jag numera fyllt fyrtioett medans frun fortfarande är tjugonio???

Så här långt hade snickarna hunnit idag. Nu har även dom gjort sig förtjänta av långhelg!











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar