onsdag 8 juni 2011

Snickardag sju

Vad nu då?
Var det inte snickardag fem igår?
Vad har bloggaren rökt på nu?
Har han börjat äta konstiga svampar?
Nej, mina vänner.
Sanningen är betydligt mer enkel än så, jag hade helt enkelt räknat fel igår.
Familjen har suttit med i kväll och kontrollräknat så nu
hoppas vi att det stämmer hädanefter.


På framsidan syntes inte så mycket mer än att reglarna var kapade och att det numera satt vindskivor på reglarna.








Nu var även den andra sidan av vinkeln färdig.
Notera återigen den klarblå himlen, denna gången så var det dock betydligt varmare. Cirka 28 grader hade vi på biltermometern på väg ut.









Blev tvungen att kliva upp på taket för att kolla utsikten! Måste nog bygga en altan här uppe också för vyn var magisk!
Kom och tänka på en historia som utspelade sig när vi la om taket hemma i villan för ett femtontals år sedan. Min gode vän som hjälpte mig jobbade då som plåtslagare och sa med fullt allvar i rösten att han aldrig varit höjdrädd en endaste gång i livet förrän han såg mig på taket. Han var livrädd hela tiden att jag skulle ramla ner då det såg allt annat än graciöst ut. Det är förresten hans far som ska lägga det här taket så det är nog bäst att jag håller mig på landbacken....

2 kommentarer:

  1. Jösses vilket ställe ni bygger på! Va härligt! Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Vi är supernöjda hittills =)

    SvaraRadera