måndag 13 juni 2011

Felval

Det är inte ofta jag erkänner att jag har fel.
Men nu händer det: Jag hade fel!
Eller kanske inte fel direkt men ett beslut jag fattade för cirka en månad sedan har kommit tillbaka och bitit mig i arslet ordentligt.
Vad yrar bloggaren om nu då, undrar kanske vän av ordning?
Jo, när vi beställde plåten så hade jag tydligen stått och svamlat medans jag försökte slänga mig med fackuttryck till höger och vänster.
Detta resulterade att vindskivsplåtarna blev vita istället för röda som plåten och jag kan med facit i handen säga att det i mitt tycke ser rent förjäkligt ut.


Dålig bild, det kommer nya i morgon. Men detta är vad jag pratar om. Oerhört snyggt tak annars och snyggt lagt också. Plannja royal heter taket för den som undrar.








Detta är vad jag roat mig med medans frun har målat utsida och städat upp efter snickarna.










Naturligtvis så hade även snickarna varit i farten denna Måndag!

2 kommentarer:

  1. Tänk inte så. Nog blir det fint med vita vindskiveplåtar till rött tak. Det har nästan alla. Bygget verkar gå framåt i rasande fart.

    MVH/Sonny

    SvaraRadera
  2. Med vita vindskivor kommer det inte synas! Trust Me!! Bara att sätta igång att måla!;-) //Vickan

    SvaraRadera