fredag 10 juni 2011

Ryssvärme

I Västerbottens kustland så har termometern pendlat mellan 25-30 grader de senaste dagarna. Att arbeta på fabrik som jag och många med mig gör är ingen lek i dessa temperaturer och man har varit lite avundsjuk på byggarna hemma som fått vara ute i friska luften. Tji fick jag då jag åkte ut för att besöka bygget idag och upptäckte att det var fullkomligt vindstilla och 30 grader varmt samtidigt som solen gassade över bygget! Ångrade mig omgående och kommer aldrig mer att vara avundsjuk.


Idag så kom plåtslagarna ut till paradiset. Dom började med att sätta rännkrokar, fotplåtar och ränndalar. På måndag så kommer dom tillbaka och börjar med att lägga plåt. Tyvärr så blev det lite felmätning av mig på ritningarna. Så alla plåtar är lite för långa och det blir en hel del klippning för dom. Men det finns rutin så det smäller om det så jag är inte ett dugg orolig.


Snickarna hade också varit i farten och som vanligt gjort ett fantastiskt jobb. Dom hade lagt liggande 45*45 reglar, isolerat, satt vindskydd och dessutom börjat med att sätta upp brädfodring på två sidor av huset.






Igår körde vi ut alla plåtar, lådor och annat som behövdes till plåtslagarna. Vi fick låna ett stort släp av den jag köpte allt utav och det var fantastiskt tungt att lasta av allt.






Ikväll när vi var ute på bygget så kom det förbi en granne i kanot för att titta till oss. Kul med trevliga människor runt omkring.








Naturligtvis så ville dottern bada och vi kunde ju inte hindra henne även fast det säkert inte var så varmt i vattnet. Hennes tjurighet måste komma från hennes mors sida ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar