torsdag 16 juni 2011

Plastat

Planen för kvällen var att åka ut till huset för att storstäda och lasta på släpvagnen för bortforsling till återvinningscentralen i morgon efter jobbet.
På vägen ut så mötte jag min lillebror, lite konstigt tyckte vi eftersom han bor ett par mil bort. När vi kom fram så möttes vi av min far som stod där på framsidan.  Det visade sig att det var i det ärendet som min bror varit där ute, han hade skjutsat ut honom.
Min far hade andra planer för oss och i dom så ingick ingen städning utan han och jag skulle plasta insidan, något som jag själv hade tänkt göra i helgen.
Men har pappa bestämt något så lyder man oavsett om man själv är en gift man i fyrtioårs åldern :)
Frun fick istället åka in till samhället för att hämta mer virke och de omtalade vindskiveplåtarna.
Självklart är jag fantastiskt tacksam för att pappa kom ut för att hjälpa oss så vi "tjänade" in en dag och förmodligen gick det mer än dubbelt så fort än om jag gjort det själv.

Klart från plåtslagarna!
Förutom stuprör och vindskiveplåtar som sätts upp
i morgon.
Fantastiskt snyggt lagt, vilka yrkesmän!








Plastat och klart!
Förstår ni nu varför vi ville städa ikväll?
Nåja, skräpet ligger nog kvar tills i morgon.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar