lördag 4 juni 2011

Blåsig sommar

Efter den vackra Västerbottenskusten så blåser det något så infernaliskt idag.
Åkte ut till paradiset med min far som sällskap för att fortsätta med grundningen av fasadbrädorna. Men vi var tvugna att ge upp då det blåste olika fröer och barr på dom nymålade brädorna att det inte såg riktigt klokt ut.
Blir att ge sig på det i morgon istället och då förhoppningsvis tillsammans med den vackra hustrun som kommer hem från huvudstaden i morgon bitti.
Snickarna upptäckte att fyra av takstolarna hade fel vinkel gentemot dom andra. Igår morse fick jag tag i takstolstillverkaren och nu på morgonen så har han haft två man här ute för att fixa till felet som dom gjort. Det var två killar från Polen som han hade som anställda, dom gjorde ett kanonjobb och har snyggat till ordentligt efter sig. Man blir så nöjd när allting bara funkar, att det räcker med ett telefonsamtal och det dessutom blir ordnat på en lördag!

Såhär såg det ut när dom polska snickarna var klara. Dom hade tillverkat en kil som dom lade uppe på den befintliga takstolen sedan så satte dom på en till planka utanpå den andra för att hålla fast kilen. Bärkraften på takstolen blev dessutom bättre än förut.
Takstolstillverkaren säljer dessutom samma fönster från Polen som vi redan beställt av en annan leverantör så nu har vi kommit överens med honom att hans killar ska få installera våra fönster, något jag hade tänkt göra själv. Notera den blåa himlen, ser varmare ut än vad det är.
Tänkte på en sak igår kväll när jag som vanligt låg och filosoferade. Idag är det exakt tre veckor sedan jag och min dotter gick runt med paddan på grusbädden så nu när man ser tillbaka så har det gått fantastiskt fort till där vi är i dag.

Före:                                                                            Efter:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar