måndag 30 maj 2011

Snickardag tre

Märkligt hur känslan för något kan ändras med tiden. När jag för ett par veckor sedan stod i en sandhög och tittade på utsättningen av huset så kändes det som det skulle bli alldeles för litet. Nu när takstolar kommit upp och även väggarna så känns allt plötsligt större när man står "inne" i huset. Jag tycker att det borde vara precis tvärtom, ju mer instängt det blir så borde det ju kännas mindre. Nåväl, hur som helst så är jag och min fru fantastiskt nöjda över snickarnas insats under deras tre arbetsdagar.


Så här ser det numera ut på Skärskatans näst yttersta tomt :)
Vänstra fönstret är dotterns sovrum, nästa är gästrummet.
Det stora hålet är för ytterdörr och sidoljus medans det sista hålet är toalettfönstret.






Här från havssidan.
Det blir fem stycken fönster fram på vinkeln och två stycken samt en altandörr på sidan om.
Det stora hålet till höger är mitt och fruns sovrumsfönster med tillhörande altandörr.






Det här är taget i dörröppningen in i stugan.
Med fem fönster på rad så ser man havet redan i hallen!








Lösningen mellan stuga och vinkel delen blev jättebra med tre stycken ihopsatta takstolar i vinkeln som några av takstolarna från stugan vilar på. På detta sätt så slapp vi att sätta in en skrymmande balk och fick därigenom full takhöjd ända fram till vinkeldelen.





På denna bilden så syns det att taket i vinkeldelen kommer bli av typen ryggåstak.

2 kommentarer:

  1. Wooah, nu är det ju snart klart ;) Fint ser det ut att vara iaf. Får ta en titt irl nån dag.

    SvaraRadera