tisdag 17 maj 2011

Att gjuta mod

Till att börja med så vill jag be om ursäkt för att jag ljög i Söndagens inlägg.
Det fanns bilder på paddningen men jag visste ej om dessa eftersom den ljuva solstrålen
som jag är gift med inte berättat för mig att hon fotat med sin mobil.


Ett av korten solstrålen tog är på mig och dottern. Hade god hjälp av lilla fröken att styra runt med paddan och hon gick gärna varv på varv runt på singelbädden.

Lilla frökens ömma moder har även hon varit en ung fröken vid min singelbädd men det är som sagt en helt annan historia :)







Ikväll så var vi ute i Paradiset för att städa undan lite och se hur långt den glade entreprenörens gubbar hunnit.
Nu hade dom satt upp alla kantbalkar utom en som var "restad" från leverantören, men den har hämtats i afton.







En annan sak som inte kommit med var plastsakerna som golvvärmerören skulle ligga i.
Dessa har min fantastiska far lovat att hämta i den stora staden i morgon bitti så inte gubbarna ska behöva stå sysslolösa.


Nu återstår bara det svåraste av alltihopa.
Att ringa till snickaren och berätta att gjutningen blir på Måndag, en vecka senare än utsatt tid.
Sitter som sagt och gjuter mod till det samtalet.
För att uttrycka sig milt så är han lite otålig att få börja....

1 kommentar: