söndag 1 maj 2011

Sköna Maj välkommen!

Valborgshelgen är inte riktigt min favorithelg på året.
I vanliga fall är det en ångestladdad helg jag ser framför mig, med allt arbete som måste göras.
Man ser det andra hunnit med och undrar själv varför man ligger så långt efter i krattning, målning och övriga trädgårdsbestyr.
Men senaste åren så har det varit helt annorlunda.
Jag vet inte om det är så att man blivit äldre, att det är så att man lärt sig genom åren att fullkomligt skita i allt och ta det lite mer som det kommer!
Hur som helst så har vi haft en fantastisk helg med den glade entreprenören ute på tomten.
Vi har tagit bort lite mer avtäckning och kört ut ännu mera massor.
Sedan har den glade entreprenören ordnat till sandbädden eftersom det blivit inblandat alldeles för mycket lera i sanden där huset ska stå.
Nu idag så har jag och frun varit ute för att sätta ut pinnar där huset ska stå.
Jag har stått och pekat med min onda rygg, frugan har tagit spett, pinnar och slägga för att slå ner pinnarna där dom ska vara.
Det är väl som vi lovade varandra i kyrkan en gång i tiden:
In sickness and in health...
Denna storsten skulle flyttas och det är tur att vi tagit in rekorderlig hjälp.









Här är gropen som storstenen lämnade efter sig.












Som vanligt så kördes det fast och som vanligt så fick man lite hjälp att ta sig upp!









Ena hörnet uppmärkt.












Helt sjukt, vilken utsikt! Dessutom är alla hörn utmärkta så nu kan sanden komma i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar