onsdag 27 april 2011

Motgångar i paradiset!

Så har det då hänt igen.
Ryggskottet kom som en blixt från klar himmel och naturligtvis så kom det när man som minst behövde det.

Hur som helst så var jag ute på tomten igår med den glade entreprenören.
Han var inte imponerad över högen jag tippade på infarten när jag körde fast och
gick och ojade sig över att han måste nog jobba här hela helgen med att snygga upp med grävmaskinen.
Ja, inte bara med högen naturligtvis utan även med att fortsätta muren som ska dela havet från gräsmattan.

I eftermiddag så har jag återigen varit ute på tomten, denna gången i sällskap med en brunnsborrare som ville se vart vi ville ha hålet och dessutom lämna en offert.
Brunnsborraren är en man ifrån byn och priset verkade helt ok med en vattengaranti på köpet.

Inväntar även två offerter på fönster som dom lovat ska komma i morgon så spänningen är på topp inför det.

Det är mycket nu, allting kommer slag i slag och det känns mer på riktigt nu!

Träffade en mycket trevlig kvinna i min egen ålder på byn igår, hon tittade på mig och sa:
Nej, men är det inte den glade byggmästaren!

Kul att man kan sätta avtryck och att vi verkar ha åtminstone en trogen läsare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar