söndag 24 april 2011

Tack Jesus!

Visst är det fantastiskt med långhelg mitt i vårens inträde så man kan vara ute på tomten och ta ut lite träd.
Vi har sedan en tid bestämt att inte ta ut för mycket träd men nu när vi fått massorna från den lokala båtklubben så tänkte vi att det är lika bra att planera för gräsmattan framför huset med en gång.
Därför så skulle ett antal träd nu jämnas med marken, då dessa träd ändå inte skulle överleva med en meter lera/sand upp efter stammen.
Vi fick tyvärr ge oss lite drygt halvvägs in i processen då kedjan till motorsågen var så otroligt slö att det bara var att fara hem igen. Men skam den som ger sig.

Är förutom god vän till den glade entreprenören också god vän till den lokala motorsågsförsäljaren även han lika glad och trevlig så en ny kedja införskaffades senare på dagen, trots att affären egentligen var stängd.
Så i morgon bitti är det bara att gå på det igen!

Rubriken då?
Ja, jag kan förstå att dom som känner mig står sig lite undrande till rubriken.
Men jag vill naturligtvis tacka mannen som genomled så mycket denna helg för att ge oss en långhelg mitt i våren.
Att han också gav oss evigt liv genom sin uppståndelse är som dom säger:
En helt annan hisoria!



En del av den här dungen skulle väck för att ge lite bättre utsikt och även lite plats för en gräsmatta.










Knappt halvvägs igenom. Nu är det bara en stortall, ett par björkar och en gran kvar!










Och där åkte tallen!











1 kommentar: