söndag 17 april 2011

Fastkörd

Dagens körning av massor blev inte den succé jag ville.
Lastbilen jag fått låna av den glade entreprenören hade något elände med växelspakens hög/låg knapp.
Så när första lasset var lastat så gick inte lågväxeln i och jag kom inte ur fläcken utan att få motorstopp om jag inte ville bränna upp kopplingen.
Men efter grävmaskinisten puttat på lite med skopan så kom jag till slut upp ialla fall.
Under körningen ut till tomten så var det inga som helst problem att skifta mellan höga och låga växlar så jag trodde att problemen var över, men icke.
Backade ner på tomten och den tjäle som bar lastbilen i Onsdags var nu utbytt i en blandning av sand och vatten, så några meter in på tomten så satt jag tvärfast.
Tippade lasten och provade att hissa boggien men det var lönlöst, fick ringa en traktor för att ta mig lös.

Det hade dock gått ännu värre för dom män som körde åt andra hållet med en dumper.
Dom satt ännu mer fast än mig och dom fick tag i en ännu större hjullastare för att dra sig upp. Men han fastnade också så grävmaskinen som lastade åt oss fick larva dit för att dra lös både dumper och hjullastare...

Så vid ett-tiden på eftermiddagen så var det kört sammanlagt två lass av två olika fordon. Dålig utdelning då vi började vid tio på förmiddagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar