fredag 22 april 2011

Äntligen!

En man som jag tycker är störtskön och som jag gillar att se inreda och bygga är Ernst Kirchsteiger.
Jo jag vet, en man som mig i början av fyrtioårsåldern ska inte gilla honom men jag kan inte låta bli.

Ett av Ernst citat som etsats sig fast hos mig är detta:
Man känner sig aldrig så rik som när man plockar ur färskt bröd ur ugnen.

Jag är ledsen Ernst men du har fel!
Eller kanske inte fel men det finns andra saker också som kan få en att känna sig ännu rikare.

Man känner sig aldrig så rik som när man sitter med sin familj vid det älskade havet som just har blivit isfritt och vintern äntligen är över!

Idag så var vi ute på tomten bara för att se om havet hade blivit öppet eller om isen låg kvar.
Vi var förväntansfulla och efter nästan ett halvår av snö och is så fick vi till vår glädje se det öppna havet breda ut sig och det gnistrade sådär härligt i solen!

Att se det blå havet gjorde att vi växte minst två decimeter och allt känns lite lättare igen :)

http://www.youtube.com/watch?v=lT4i65k1O4A




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar