lördag 28 maj 2011

Helgjobb

Fick den bästa uppvakningen sedan min fru och dotter sjungande kom för att väcka mig på min födelsedag. Min bemärkelsedag utspelades i januari så det var definitivt dags för en bra start på dagen igen. Det var den glade entreprenören som ringde och funderade med sin lena röst om vi skulle åka ut för att gräva bort runt huset så snickarna fick lite mer spelrum runt plattan. Eftersom jag inte träffat honom sedan i måndags så var det med ett visst stänk av saknad som jag hoppade ur sängen för att köra ut honom och hans grävmaskin till bygget.
Inte så mycket mellan skopa och husgrund. Bra när bloggaren själv stod med kameran i näven och inte med spade :)











Sedan ska vi lägga isolering utanför grunden också, dränera och fylla på med singel, eventuellt också med klappersten.









Slutresultat. Nu kan snickarna gå ner med brädfodringen en bit på grunden. Ska åka ut i morgon igen tänkte jag med en spackelspade för att skrapa bort lite cement som runnit över kanten, det blir ju en bra morsdag det ;)









Från det ena till det andra. Ungefär så här hade vi tänkt gällande färgsättningen. Blir nog inte liggande panel under fönstren men som sagt, inget är hugget i sten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar