måndag 11 juli 2011

Första innerväggen!

Ett av mina signum under höstarna brukar vara mina tigerfötter, ett bevis på att jag gått barfota i sandaler hela sommaren. Av detta syns ingenting sommaren 2011, kanske inte så konstigt när man står inomhus med skyddskor dom mest fantastiska dagarna under det ljusa halvåret.
Varmt så ini helskotta har det varit dom senaste dagarna och alla våra vänner deklararerar gång på gång via Facebook och andra forum hur härligt det är med sommar och sol.
Men vi kämpar på inuti vårat skal och belöningen kommer mer och mer, helst nu när innerväggarna börjar komma upp och det ser mer ut som ett hus även på insidan.
Jo, jag vet att det är I-landsproblem att klaga på att det är lite för varmt när man är inne för att bygga sitt paradis som vi förhoppningsvis ska njuta av många år framöver....
Idag har vi varit in till den stora staden i norr för att beställa vitvaror och kolla lite på kakel, klinkers med mera.
Kan med stort nöje rekommendera en firma i Elon koncernen som heter Mats-Åke på Teg, ni som bor i närheten vet vilka jag menar. Dom har en fantastisk kunnig personal, ett mycket bra pris, alla märken och var framförallt lyhörda för vad vi behöver och försökte inte lura på oss något vi inte ville ha. Kan som sagt bara ge dom lovord!



Första väggen uppe =)
Bakom halvväggen kommer spisen och vid den har jag tänkt att frun ska stå medan jag själv står lite avspänt på denna sidan med en drink samtidigt som jag håller henne sällskap. Ja, det är så jag tänkt men om det blir så det är ju en annan sak.





Detta blir köket.










Dörrar in till tvättstuga och toalett.










Utsikten medans vi arbetade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar