torsdag 24 november 2011

Känner mig smutsig.

I morgon kommer dom som ska spruta in isolering i taket. Dom är efterlängtade och nu hoppas vi att vi kan sänka ingående temperaturen i plattan. Femtio centimeter ska dom spruta in på hela vinden, med dom 45 millimeter vi redan satt upp så tror och hoppas vi att vi inte ska behöva skicka så mycket upp till kråkorna. Det har varit lite intesivt att få allting färdigt till dom kommer men nu tror vi att allt ska vara klart, hoppas killarna tycker det också!

När vi varit ute och byggt så har vi godkänt att dottern ska få rita på väggarna i sitt rum, allt för att hon ska få ha någonting att göra. Nu är det satt väv på väggarna och nu är det bara att hoppas att hon förstår att det är sluttecknat...







Nu är väven grundmålad och mest troligt så är den här väggen lite mer rosa till helgen då detta är dotterns favoritfärg för tillfället. Nästa gång lilla dottern får se sina teckningar kanske blir då hon och hennes tilltänkta ska renovera och river ner väven.




Nu har vi även fått upp ingående luftventiler på väggen. Dessa var helt suveräna och det känns knappt när det kommer in ny luft utifrån. Fresh 90 heter dom och är steglöst inställningsbara.






Rörmokaren har varit på besök också. Detta är vattentanken som ska vara till ingående vatten. Hur tanken det är med tanken vet jag inte men hoppas att rörmokaren vet.













Avlopp klart under kommod. Bredvid ligger en kartong till duschblandaren som jag omgående kommer att riva bort klisterlappen från. Jag känner mig redan nu smutsig när jag vet att vattnet som vi borrat efter kommer att blandas i en duschblandare med namnet FM Mattson.. Usch, jag ryser vid tanken att det ska rinna vatten från denna blandare över min grekiskt gudaliknande kropp... Usch och fy säger jag bara! (För er som inte vet så heter Mora IK:s huvudsponsor FM Mattson och företaget har även gett namn till deras arena)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar