söndag 11 september 2011

Det är nu det roliga börjar!

Efter månader av regling, isolering, plastning och gipsmontering så har äntligen det roliga börjat. Äntligen får man göra det som kommer att synas i slutändan och som är lite mer varierat. I fredags så påbörjades kakling av badrum, igår så målade vi samt satt upp panelen i badrumstaket och nu idag så har elektrikerna varit ute för att sätta upp kontakter. 


Så här såg badrummet ut efter fredagen. Det kommer att bli ett brunt golv till detta. Det blir en brun rand från golv till tak bakom toalettstolen och även i duschen.






Ibland så blir jag sådär fantastiskt nöjd över saker som jag köper även om dom är totalt onödiga. Den totalt onödiga prylen som jag efter många om och men tog mig råd till att köpa var en färgspruta. Nu så här efteråt så funderar jag bara på vad mer man skulle kunna spruta färg på. När man står med den i handen så blir man som ett barn på julafton och står med ett leende hela arbetsdagen. Sen att det går så fantastiskt fort att måla panel och blir så bra är bara en bonus.

Början på det uppsatta taket. Mellan reglarna så sätter vi 45mm isolering, när vi tar dit firman som sprutar upp lösullen så kommer det att bli fantastiskt välisolerat, totalt 545mm. Förresten det var barnsligt roligt att sätta upp panelen med spikpistolen också =)





Färdigt!
Ja, jag fick ju naturligtvis gå ett varv med färgsprutan i morse också för att måla det andra varvet :)






Bara för att påminna sig själv när man tycker att man inte hinner så mycket så lägger vi in denna bild. Den är tagen för exakt fyra månader sedan, med den i beaktande så har vi nog varit rätt så duktiga ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar