söndag 2 oktober 2011

Jäkla Ikea.

Ännu en händelserik vecka går mot sitt slut och denna veckan har vi hunnit lite i alla fall fast vi tog ledigt från bygget mellan måndag-onsdag. Vi var tvungna att ta tag i vårt hus hemma också, det hade blivit allt för stökigt och behövde verkligen städas samtidigt som vi behövde lite tid utanför bygget. Men nu i helgen så har vi varit effektiva och som sagt, hunnit en del!

På torsdagskvällen så fick jag hjälp av min far att sätta upp "vindstrappan". Det gick mycket bättre än förväntat och nu kan både jag och isolergubbarna ta oss upp på vindan när det behövs.





Badrummet är nu fogat och klart. Lite inredning, några kontakter och en taklist är allt som fattas!














Vårat sovrum har också fått ett innertak. Många kvistar att räkna för den som så vill....








Tak även i tvättstugan! Golvet fogat och på väggarna har vi satt väv!














I tävlingen fyra nyanser av vitt så vann lite svagt rosa. Grattis säger vi till den skära färgen och väntar tålmodigt på resultaten från de andra rummen.







Detta är mitt verk medan min fru hade det som mest spännande i tvättstugans färgdimmor. Två stycken högskåp och en kommod som ska in i badrummet. Plasten som skulle skydda den högblanka ytan satt som berget och satt även på bägge sidor. Är man som mig utrustad utan naglar så kan jag lugnt meddela att ett stort blått varuhus inte stod högt i kurs under eftermiddagen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar