söndag 18 januari 2015

Flyttstädning

Dagen före nyårsafton var jag och skulle göra färdigt det sista för att det skulle komma en firma och flyttstäda. När jag kom till huset så var det en stor pöl på köksgolvet och eftersom jag installerat ny diskbänk så förstod jag snabbt att jag förmodligen inte dragit åt kranen ordentligt. Letade fort fram en trasa och hink för att ställa mig på knä och börja torka upp när jag kände att det droppade i nacken.... Gick upp på vinden som precis blivit färdigt med nya golv, tapeter o.s.v och såg att det var läckage i toaletten uppe. Här någonstans kände jag livslusten sakta rinna ur kroppen och letade upp numret till försäkringsbolaget, städfirman och en byggfirma på byn. Orkade verkligen inte ta i tu med detta utan insåg fort att detta betalar jag för och någon annan får ordna.

Nylagda köksgolvet uppbrutet och väggen halvt riven.











Här är avloppsröret som är boven i dramat. Försäkringsbolaget bekostar rivning till röret och sedan igenbyggning. Röret och rörmokaren får vi bekosta själva. Då man såg rören så är jag nog så glad att det hände nu och inte sedan då rören är av gammal rostig modell.












Vårat nytapetserade sovrum utan det nya klickgolvet.











Vår nyrenoverade hall.












Vår toalett. Här står det en tork och jobbar för fullt.











Här är röret som ska bytas. Det som går uppåt är avluftning. Hålet i mitten är till handfatet och det var här det åkte upp vatten varenda gång man spolade i toaletten. Vattnet åkte sedan mellan mattan och undergolvet för att sedan transporteras vidare till diverse rum.







Ja, men snart så. Men jag tror att flyttstädningen får vänta någon vecka till....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar